لطفا صبر کنید ...

تزریق ژل خط بین دو ابرو

2019-07-21 توسط admin0
ژل خط-اخم

تزریق ژل خط بين دو ابرو

 

تزریق ژل خط بين دو ابرو خط اخم به خطوط عمودی بین و بالای ابروها گفته می شود که در نتیجه ی اخم کردن و پیری پوست ایجاد می شود. همچنین خطوط پیشانی که با افزایش سن، این خطوط نمایان تر می شوند.
درمان و از بین بردن خط اخم و از بین بردن و درمان خط خنده می تواند برای افرادی که از تاثیرات اجتماعی منفی اخم کردنشان ناراحت هستند، یا افرادی که می خواهند جوان تر به نظر برسند، مفید است.
خطوط اخم عمیق اغلب باعث می شود که فرد خسته، مضطرب، نگران و عصبانی به نظر برسد. از بین بردن خط اخم بین دو ابرو باعث می شود که فرد ظاهری آرام تر، جوان تر و شاداب تر داشته باشد.

خط اخم چطور و از چه سنی ایجاد می‌شود؟
عضله‌ای به نام عضله اخم‌کننده وجود دارد که از بین ۲ ابرو به سمت خارج کشیده می‌شود و وقتی منقبض می‌شود، ابرو را به داخل و پایین می‌کشد. انقباض طول عضلات این ناحیه‌ را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود پوست کش بیاید و وقتی رها می‌شود، چین و چروک عمودی ایجاد می‌کند که نتیجه آن بروز خط اخم یا خطوط ۱۱ بین دو ابروست. بین دو چشم عضلات دوکی‌شکل و عضله پایین‌برنده ابرو هم وجود دارد که وقتی منقبض می‌شوند، ابرو را پایین می‌کشند و عامل خطوط افقی بین دو ابرو هستند. خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم نیز در اثر انقباض عضلات حلقوی اطراف چشم بروز می‌کند. وقتی چشم‌ها را جمع می‌کنیم یا چشمک می‌زنیم، این عضله پوست خارجی چشم را به سمت پایین می‌کشد و عامل بروز چین و چروک اطراف چشم است. این خطوط ممکن است در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال ظاهر شوند و از همین سن امکان پیشگیری یا رفع خطوط وجود دارد.

 

خط-اخم

روش درمان خط اخم چیست؟
هم برای پیشگیری و هم درمان، تزریق توکسین بوتولونیم A یا همان بوتاکس که نامی تجاری است، توصیه می‌شود. این سم باعث کم‌‌تحرکی و فلج تدریجی عضلات می‌شود. در نتیجه به مرور زمان و با ادامه درمان‌ها پوست به حالت اول برمی‌گردد و چروک‌ها از بین می‌رود. توکسین بوتولونیوم A طی ۳-۱ روز اول تاثیر می‌کند و باعث فلج عضله می‌شود و اثر آن تا ۴ ماه برقرار است. بعد از این مدت اثر به‌تدریج کم می‌شود و بعد از ۶ ماه کاملا از بین می‌رود و به تزریق مجدد نیاز دارد. هرچه تزریق ادامه‌دارتر باشد، عضلاتی که بیش از حد حرکت دارند و قوی شده‌اند لاغر و نتیجه درمان بهتر می‌شود.
اگر به‌عنوان پیشگیری این تزریق را انجام دهیم، عارضه ندارد؟
نه، تزریق بوتولونیمA عارضه‌ای ندارد و مانع شکل‌گیری و حتی به مرور زمان باعث از بین رفتن چروک می‌شود. البته افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند، در عین حال باید از حرکت دادن بیش از حد عضلات صورتشان هم خودداری کنند.

استفاده از چسب‌ها یا کرم و داروهای رفع‌کننده خط اخم در درمان جایگاهی ندارد؟
نه، هیچ فایده‌ای ندارد. باید از انجام حرکت‌های بی‌خود پرهیز کرد و در کنار آن بوتولونیم A تنها درمان موثر است.

آیا از پرکننده‌ها، چربی یا ژل برای پر کردن چروک عمیق ناحیه خط اخم یا پیشانی نمی‌توان استفاده کرد؟راه درمان خط اخم
این روش‌ها برای ناحیه خط اخم و پیشانی توصیه نمی‌شود و جایگاهی در درمان ندارد.

آیا خط اخم می‌تواند ارثی باشد؟
چین و چروک‌ها مخصوصا خط اخم ژنتیکی نیست و به شخصیت فرد و حرکت بیش از حد عضلات ارتباط دارد. یک مساله عمل و عکس‌العمل است که مختص به خود فرد است.

ورزش صورت تاثیری بر خط اخم ندارد
ورزش صورت از بروز خط اخم پیشگیری نمی‌کند و راه درمان آن هم نیست زیرا خط اخم به دنبال انقباض‌های مکرر عضلات صورت بروز می‌کند. اگر فردی بگوید به دنبال ورزش صورت و ماساژ نه‌تنها خط اخم او برطرف نشده بلکه بدتر هم شده است، راست می‌گوید زیرا ورزش، عضلات را قوی‌تر می‌کند و احتمال اینکه چین و چروک‌ها عمیق‌تر شوند، وجود دارد. برای پیشگیری یا درمان باید از حرکت‌های بی‌دلیل عضلات در صورت پرهیز کرد و تنها راه آن تزریق بوتاکس و کم‌ تحرک کردن عضله‌ هاست.

 

چین1

 

این ژل‌ها نیازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی‌کنند.
«خط اخم عمیقی در فاصله دو ابرو دارم. با بوتاکس برطرف نشد. پیشنهاد تزریق ژل دادند ولی عوارضش را نمی‌دانم…»
خصوصیات فیزیکی مثل نوع کمان ابرو، ابروهای غیرقرینه، افتادگی ابرو یا تقاطع ابرو با قوس فوقانی استخوان حدقه و میزان توده عضلانی موجود در افراد مختلف متفاوت است و این عوامل در تعیین میزان مناسب و محل‌های تزریق بوتاکس بسیار مهم ‌هستند. دانستن این نکته‌ها باعث می‌شود تزریق بوتاکس موفق یا ناموفق و غیرموثر شود. البته در صورتی که خط اخم عمیق باشد، ممکن است با تزریق بوتاکس کاملا باز نشود و در شیار باقیمانده نیاز به تزریق ژل است. پرکننده‌ها نتایج فوری دارند و براساس نوع پرکننده مورداستفاده، ماندگاری آنها با هم فرق دارد و همچنین میزان ماندگاری با توجه به خصوصیت پوست هرکس متفاوت است.
بهتر است از به کار بردن محصولات یا مواد با ماندگاری دائم یا بسیار طولانی به علت عوارضی مانند ایجاد توده‌های سفت گرانولومی‌ خودداری کرد. تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم، صاف کردن چین‌های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب است و در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیا تزریق ژل‌های هیالورونیک است. مدت ماندگاری این ژل‌ها معمولا ۶ تا ۹ ماه است و سپس جذب می‌شوند. این ژل‌ها نیازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی‌کنند و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند.
پی‌آر‌پی هم در جوانسازی پوست کاربرد دارد اما نمی‌تواند نقش ژل را به عنوان پرکننده ایفا کند ضمن اینکه درمان انتخابی در چروک‌های دینامیک مثل خط اخم، بوتاکس است، نه پی‌آر‌پی. اگرچه تاکنون مطالعه‌های کلینیکی اندکی در مورد کاربرد پی‌آر‌پی در جوانسازی پوست منتشر شده است اما می‌دانیم این روش در بهبود جای آکنه که شکل نعلبکی دارد، به‌خصوص اگر با روش‌هایی مثل لیزر همراه شود، می‌تواند به نتایج حاصل از لیزر‌های لایه‌بردار کمک کند و در بهبود وضعیت دور چشم به‌خصوص گودی و کبودی آن موثر باشد. نتایج مطلوب در پی‌آر‌پی به بررسی و تحقیقات بیشتری نیاز دارد و علاوه بر تحقیقاتی بودن، موفقیت این روش به میزان زیادی به شیوه تهیه پی‌آرپی بستگی دارد.
خط اخم در نتیجه جمع شدن پوست بین ابروها در اثر تکرار زیاد حالات مختلف صورت مثل خنده و اخم و فعالیت زیاد ماهیچه های این ناحیه ایجاد می شود. با اخم کردن و خیره شدن چشم پس از سال ها، چین و چروک های عمیقی در پوست بین ابروها و روی پل بینی، در عرض پیشانی و در گوشه ی چشم ها ایجاد می شود.  در کلینیک دكتر پروين منصوري برای درمان خط اخم از روش های تزریق بوتاکس وتزریق ژل استفاده می شود.این دو روش برای از بین بردن و درمان خط اخم بسیار موثر است و عوارض آن بسیار کم است.

ژل یا پرکننده چیست؟
ژل ها موادی هستند که معمولا برای برطرف کردن جای زخم، خطوط صورت، چین و چروک و سایر مشکلات پوست مورد استفاده قرار می گیرند. این پرکننده ها بافت نرم هستند که برای تزریق به درون پوست به منظور بهبود ظاهر آن طراحی شده اند. به طور کلی این پرکننده ها از مواد مختلف مصنوعی و دست ساز و یا مواد طبیعی ساخته شده اند و بسته به سطح استفاده، به استانداردهای مختلفی تقسیم شده اند.

کدام نوع از پرکننده ها برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرند؟
رایج ترین ژل تزریقی مورد استفاده، پرکننده ی موقتی است که اسید هیالورونیک  نام دارد (مانند ژوویدرم و رستیلان).اسید هیالورونیک  یکی از متنوع ترین مواد طبیعت است. این ماده در بدن انسان و سایر موجودات زنده یافت می شود و عملکردهای زیادی دارد، برای مثال به پوست خاصیت ارتجاعی و کشسانی می دهد و با حجیم کردن پوست، ظاهر آن را جوان می سازد.
رستیلان و ژوویدرم ژل های استریل هستند و شامل  اسید هیالورونیک  غیر طبیعی می باشند که در آزمایشگاه ساخته می شوند. این مواد هیچ گونه DNA انسانی و یا حیوانی را شامل نمی شود و در بین تمام پرکننده های موجود در بازار، از بیشترین امنیت برخوردار هستند چون این مواد تنها پرکننده های قابل تغییر و تعویض هستند. این محصولات برای استفاده در مورد خطوط نازولابیال (شیار بین بینی و گونه)، مورد تایید FDA قرار دارند.

چگونگی تزریق ژل

قبل از تزریق
۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از انجام روش از بی حسی موضعی استفاده می شود.

انجام روش
تزریق ژل در نواحی دقیق به داخل پوست انجام می گیرد. سپس پزشک برای نرم کردن ماده، محل تزریق را ماساژ می دهد. طی انجام این روش، شما کاملا هوشیار خواهید بود. می توانید آینه ای در دست بگیرید و نتایج کار را به طور کامل تحت کنترل داشته باشید.

پس از درمان
برای جلوگیری از عفونت، از مصرف مواد آرایشی بر روی ناحیه ی تحت درمان، خودداری کنید. دستورالعمل های خاص پس از درمان به شما ارائه خواهد شد. نتایج این روش بلافاصله پس از تزریق، قابل مشاهده خواهد بود و اثر آن ۶ تا ۱۲ ماه باقی خواهد ماند. به دلیل این که نتایج این روش نسبتا موقت هستند،  می توانید با گذشت زمان و تغییرات صورت خود، برای تزریق مجدد مراجعه کنید و همیشه ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشید.

چه کسانی نباید از تزریق ژل استفاده کنند؟
چنانچه باردار هستید یا به نوزادتان شیر می دهید، از این روش استفاده نکنید.

عوارض تزریق ژل
پس از رفع خط اخم بین دو ابرو ، برخی واکنش های رایج مربوط به تزریق ممکن است اتفاق بیفتد، مانند ورم، قرمزی، درد، خارش، تغییر رنگ و حساس شدن پوست در ناحیه ی تزریق. این موارد معمولا به طور خودبخود بین ۲ تا ۱۰ روز برطرف خواهند شد. بلافاصله پس از تزریق ژل ممکن است کمی قرمزی و کبودی در محل تزریق ایجاد شود و پس از ۲ تا ۱۰ روز برطرف شود. چنانچه قبلا در اطراف دهانتان تب خال داشته اید، این روش می تواند بروز دوباره ی آن را تحریک کند. حتما همراه خود داروهای خوراکی (تجویز شده توسط پزشک)  مانند والترکس و فامویر یا آسیکلوویر و یا داروهای موضعی مانند زوویراکس داشته باشید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


logo-white-footer

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر بهرام منصوری می باشد