لطفا صبر کنید ...

لیپوم و فیبروم پوستی

2019-07-23 توسط admin0
photo_2017-01-31_14-55-46

لیپوم و فیبروم پوستی

 لیپوم  و  فیبروم پوستی

 

برداشتن لیپوم – علت و درمان

لیپوم – علت و درمان لیپوم ها که بسیاری آنها را تحت عنوان غده های چربی می شناسند، تومورهستند و کاملا خوش خیم می باشند، زیرا از بافت چربی تشکیل شده اند، در لمس نرم هستند و به راحتی جا به جا می شوند. لیپوم ها بسیار شایعند و در حدود یک درصد از جمعیت ذکر می کنند که در جایی از بدن خود لیپوم دارند. آنها معمولا بسیار کوچک و بدون درد هستند، بنابراین بسیاری حتی متوجه نمی شوند که لیپوم دارند. البته همیشه با هر میزان رشدی باید احتمال سرطانی شدن، در نظر گرفته شود. تصور نمی شود لیپوم ها قابلیت بدخیم شدن و یا ایجاد هر گونه آسیبی را داشته باشند. حتی اگر این قابلیت را هم داشته باشند، در شرایط خیلی نادری اتفاق می افتد.

photo_2017-01-31_14-55-46

چه کسی ممکن است دچار لیپوم شود؟

به واقع هر فردی می تواند در هر زمانی متوجه داشتن یک لیپوم شود، رشد مرموزی دارند و اغلب هنگام استحمام و یا خاراندن کشف می شوند. با وجودی که هر کسی می تواند دچار لیپوم شود، آنها اغلب در افراد ۴۰ – ۶۰ ساله یافت می شوند و به نظر نمی رسد اختلاف شیوعی بین زنان و مردان وجود داشته باشد. گاهی هم لیپوم می تواند در کودکان ایجاد شود اما این موضوع اغلب نادر است.

علل و درمان

هیچ کس واقعا نمی داند چه چیز باعث ایجاد لیپوم می شود اما تصور می شود که تا حد زیادی وراثت مقصر باشد. یک بیماری ارثی شناخته شده ای به نام  Familial multiple lipomatosis  وجود دارد که اعضای خانواده در معرض خطر بیشتری برای ایجاد لیپوم قرار دارند.در این بیماری لیپوم های متعدد در فرد ایجاد می گردد. صدمات کوچک، مانند سقوط ناگهانی یا افتادن شیء سنگین روی نقطه ای از بدن هم، می تواند عامل ایجاد لیپوم باشد.

لیپوم ها کاملا بی خطر هستند و بنابراین، معمولا نیاز به درمان خاصی ندارند. در مواردی که لیپوم ایجاد محدودیت حرکت و یا درد کند، ممکن است لازم باشد برداشته شود. در این صورت، معمولا با یک برش کوچک جراحی می توان آن را حذف کرد.

 

اطلاعات اصلی درباره لیپوم

لیپوم، رشد چربی در زیر پوست است . این بافت چربی می تواند در هر فردی و در تمام سنین ایجاد شود. با این حال، این غده های چربی معمولا در افراد میانسال شکل می گیرد. در یک فرد تعداد یک یا بیشتر لیپوم می تواند در یک زمان  ایجاد شود. اگرچه رشد لیپوم تداعی کننده ی تومورهای سرطانی است، ولی واقعیت این است که در اکثریت عظیم موارد لیپوم یک بافت غیر سرطانی است . دلیل اصلی این که چرا پزشکان معمولا هیچ نوع درمانی را برای این وضعیت توصیه نمی کنند، همین است .

از جمله نشانه های مرتبط با تشکیل لیپوم، درد است، اما بسیاری از تومورها به واقع دردناک نیستند. در اکثر موارد، لیپوم ها  تمایل به رشد ندارند و دلیل اصلی این که چرا نیاز به درمان ندارند نیز همین است . به هر حال هنگامی هم که یک لیپوم  روند رو به رشدی را از خود نشان می دهد، به احتمال زیاد رشدش بسیار آهسته خواهد بود و نیاز به چند سال زمان برای افزایش سایز دارد. با این وجود مواردی وجود دارد که پزشکان حذف لیپوم را توصیه می کنند. به احتمال زیاد در شرایطی که در آن تومور دردناک باشد، در محلی باشد که برای بیمار ناخوشایند باشد و یا وقتی که پزشکان به این نتیجه برسند که تومور می تواند رشد و یا افزایش سایز داشته باشد، عمل جراحی توصیه خواهد شد .

عمل جراحی، بیشترین نوع مداخله ی پزشکی ست که برای برداشتن لیپوم توصیه می شود. هر چند به نظر می رسد که بیماران نگرانی هایی در رابطه با این مداخله پزشکی داشته باشند، باید بدانید که جراحی لیپوم دردناک نیست و عملی بدون ریسک فرض می شود. بنابراین، عمل جراحی بهترین راه برای خلاص شدن از شر لیپوم  است . مداخله پزشکی دردناک نیست و خطری در رابطه با آن وجود ندارد. حقیقت دیگری که شما باید در مورد لیپوم  از آن آگاه باشید این است که اکثر افرادی که لیپوم در آن ها تشخیص داده می شود مرد هستند، اما این تومور معمولا در مردان و زنان به یک نسبت رخ می دهد . جلوگیری از ایجاد لیپوم چیزی نیست که بتوان آن را به راحتی انجام داد، اما خلاص شدن از تومورها از طریق یک عمل جراحی، بسیار ساده است .

چرا برای برداشتن لیپوم عمل جراحی انتخاب می شود؟

لیپوم، نوعی بافت چربی ست که می تواند در بخش های مختلف بدن انسان یافت شود. در اغلب موارد، پزشکان توصیه می کنند هیچ مداخله ای برای درمان لیپوم ها انجام نگیرد، چون این تومورها دردناک نیستند و  رشد نمی کنند. با وجودی که شایع ترین  رفتار لیپوم این گونه است، اما بسیاری بیماران خواستار حذف لیپوم از بدنشان هستند و پزشکان با مداخلات پزشکی مختلف، تومورها را از بین می برند.

photo_2017-01-31_14-55-29

بنابراین به احتمال زیاد در مواردی که در آن تومور باعث درد می شود، وقتی که تومور دارای ابعاد بسیار یزرگ است و یا تمایل به رشد دارد، به شما توصیه خواهد شد که برای برداشتن تومور عمل جراحی را انتخاب کنید. با همه این ها لیپوم به دلایل زیبایی نیز می تواند برداشته. بیشتر پزشکان برای از بین بردن لیپوم عمل جراحی را به عنوان مناسب ترین نوع مداخله پزشکی توصیه می کنند، به این دلیل که چنین روشی واقعا ساده و کاملا بدون خطر است. در واقع، در تمامی موارد، عمل جراحی امن ترین نوع مداخله ای ست که می تواند انجام شود، به این دلیل که تنها روشی ست که از طریق آن کل حجم تومور می تواند از بدن بیمار خارج شود و این یکی از موفقیت آمیزترین خدمات در سروش سلامتی با تشخیص دکتر بهرام منصوری اصل در تبریز  و عمل  جراحی توسط ایشان انجام می شود و بیماران بدون هیچ درد و خونریزی  و حتی بدون جای زخمی ، از نتیجه رضایت کامل را دارند.

عمل جراحی برای برداشتن لیپوم تنها نیاز به بی حسی موضعی دارد و کل کار بیش از ۳۰ دقیقه طول نمی کشد. از آنجا که عمل جراحی برای برداشتن لیپوم بدون ریسک در نظر گرفته می شود، تمام بیماران را می توان تحت این روش ساده قرار داد.   با این حال، برای بیمارانی که از عمل جراحی لیپوم هراس دارند، انواع دیگری از درمان وجود دارد. عمل جراحی تنها درمان لیپوم است که می تواند کل تومور را خارج کند، درمان های دیگر تنها ممکن است اثراتی در کاهش اندازه و یا متوقف کردن رشد تومور داشته باشد. از آنجا که عمل جراحی لیپوم یا همان غده چربی بدون خطر فرض شده است، چیزی برای ترس وجود ندارد، بنابراین، اگر برای شما تشخیص لیپوم داده شده است نباید نگران باشید و بدانید بعد از مداخله پزشکی، شما هیچ درد و عوارضی را تجربه نخواهید کرد .

بهترین درمان برای لیپوم

لیپوم تومور خوش خیمی ست که از بافت چربی تشکیل شده است. در بیشتر موارد، ایجاد لیپوم با دیگر مسائل مربوط به سلامتی رابطه ای ندارد، لذا نیازی به درمان ندارد. از آنجا که لیپوم، توموری غیر سرطانی ست، در همه موارد مداخله پزشکی لازم نمی باشد. با این حال، موقعیتهایی وجود دارد که در آن لیپوم نیاز به درمان خواهد داشت و این در مواردی ست که در آن تومور باعث درد شود و یا تمایل به رشد داشته باشد.

به احتمال زیاد درمان برای لیپوم، نه تنها هنگامی که تومور دردناک می گردد، هنگامی که دارای ابعاد بزرگ است و در حال رشد می باشد، بلکه هنگامی که موقعیت آن برای بیمار ایجاد مشکل کرده، توصیه خواهد شد. در همه این موارد بهترین درمان برای لیپوم، عمل جراحی برداشتن غده، در نظر گرفته شده است. به بیشتر بیمارانی که برایشان تشخیص لیپوم گذاشته شده است، عمل جراحی پیشنهاد می گردد که مداخله ای ساده و بدون خطر می باشد. در واقع، کل زمان این مداخله در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و برای آن فقط بی حسی موضعی مورد نیاز خواهد یود. در مواردی هم که در آن بیمار دچار هیچ گونه دردی نیست ولی به دلایل زیبایی تمایل به برداشتن تومور دارد، عمل جراحی انجام می گردد.

 

لیپوم – بی ضرر یا مضر

لیپوم تومور خوش خیمی می باشد که از بافت چربی تشکیل شده است. لیپوم می تواند در هر سنی رخ دهد، به طوری که حتی بچه ها هم می توانید آن را داشته باشند، هر چند که در آنها نادر است  اما غیر ممکن نیست. لیپوم آسیبی نمی رساند، رشد بسیار آهسته ای دارد و یا حتی ممکن است برای چندین سال به همان اندازه بماند. اکثر قریب به اتفاق افراد در طول زندگی به طور تصادفی یا در طی معاینه توسط پزشک لیپوم را در بدن خود کشف می کنند. مردم معمولا هنگامی که لیپوم دارند و آن را با غده اشتباه می گیرند،  از فکر سرطان بودن آن وحشت زده می شوند. در واقع، لیپوم بی ضرر است، اما علل آن هنوز ناشناخته اند. با این وجود برخی دلایل آن را  وراثت و اضافه وزن در نظر می گیرند.

در مورد لیپومی که دردناک شده و از نظر اندازه، رشدی سریع دارد، مشاوره پزشکی ضروری است. در کودکان نیز همین طور است و مطمئن شدن از سلامت آنها مهم است. پزشک بین یک گره (ندول) یا یک تومور بدخیم و لیپوم افتراق خواهد گذاشت، تا به این ترتیب، تمام کسانی که تحت تاثیر آن ها قرار گرفته اند، پاسخ خود را بگیرند.

در صورتی که این تومور خوش خیم (لیپوم) رشد کند و یا دردناک شود، می توان آن را با عمل جراحی برداشت.

 

لیپوم و استرس

لیپوم، بافت چربی ست که در زیر پوست قرار گرفته و متحرک و بی ضررمی باشد. لیپوم عموما در حین استحمام و یا طی معاینه پزشکی به طور تصادفی کشف می شود. چون لیپوم باعث درد نمی شود، مردم به آن توجهی نمی کنند، اما برخی در هنگامی که آن را زیر انگشتان خود حس می کنند بسیار نگران می شوند. در اینجاست که آنها به نزد پزشک می روند چون فکر می کنند چیز بدی کل سلامت و زندگی آنها تهدید می کند. تئوری های مختلفی در مورد عوامل ایجاد کننده لیپوم وجود دارد، اما هیچ یک از آنها روشن و قطعی نیستند، بنابراین بررسی های بیشتری مورد نیاز است. اگر موفق به پیدا کردن علل لیپوم شویم، شانس مرتفع کردن علل و پیدا کردن درمان مناسب توسط پزشکان را افزایش می دهیم.

همان طور که لیپوم ممکن است بدون علت مشخصی به وجود آید، ممکن است بدون هیچ دلیل ناپدید شود، حداقل چیزی در این میان وجود دارد که ما آن را نمی شناسیم. در صورتی که شما یکی از کسانی هستید که از لیپوم رنج می برند، نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید. برای معاینه به پزشک مراجعه کنید، اگر لیپوم متحرک و نرم نباشد، ممکن است دچار تغییراتی شده باشد. مهم این است که آرامش خود را تمام این مدت حفظ کنید، استرس قویترین عاملی است که باعث ایجاد و شتاب بیماری می شود.

فیبروم

photo_2017-01-31_14-55-43

فیبروم پوست  

فیبروم پوست  رشد بیش از حد و بی ضرر پوست به رنگ قرمز مایل به قهوهای در دست ها و پاها است . فیبروم دارای بافت اسکار و توده سخت در پوست است ، علت ایجاد کننده آن شناخته شده نیست.

علایم فیبروم پوست چیست؟

  • رشد قرمز ، قهوه ای و یا بنفش رنگ که با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد.
  • اندازه یک ساچمه
  • حساس به لمس، دارای درد و خارش با این حال رشد می تواند بدون درد نیز باشد.
  • گود شدن در هنگام فشردن

 

چگونه فیبروم پوست درمان می شود؟

در اغلب موارد ، فیبروم پوست به درمان نیاز ندارد.با این حال می توان با عمل جراحی آن را برداشت و یا می توان با نیتروژن مایع منجمد و صاف کرد. بنا به تشخیص دکتر بهرام منصوری اصل آن را بدون هیچ درد ، خونریزی و جای زخمی می توان برداشت.

 

photo_2017-01-31_14-55-38

  • توصیه های ضروری دکتر بهرام منصوری اصل  در صورتی که مبتلا به  لیپوم و فیبروم پوستی هستید و مایل به درمان آن می باشید :
  • اکیدا توصیه می کنم از اقدامات غیر پزشکی و خودسرانه پرهیز کنید
  • حتما با پزشک مشورت کنید
  • حتما برای تشخیص نوع ضایعه و بررسی ریسک احتمالی به پزشک مراجعه کنید ممکن است نیاز به نمونه برداری و ارزیابی آزمایشگاهی باشد.

مرکز تخصصی سروش سلامتی  دکتر بهرام منصوری  اصل در تبریز از روش‌های مختلفی  طبق تشخیص دکتر برای درمان  کدامیک از لیپوم و فیبروم پوستی است ،استفاده می‌کند. در اینجا ما برای  پیشبرد اطلاعات خوانندگان عزیز توضیح مختصری دادیم .(ضمنا همه خدمات ما به همراه بی حسی موضعی بوده که بیمار بدون هیچ احساس درد درمان شود و همه خدمات  ما بدون درد و خونریزی انجام می شود.)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر روش‌های ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

۰۹۱۴۷۸۳۸۷۴۰

۳۵۵۵۵۵۵۴ -۰۴۱( ۶ خط )

 

تمامی عکس های ارائه شده واقعی و بیماران درمان شده توسط دکتر بهرام منصوری اصل در تبریز می باشد و هر گونه کپی برداری ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

photo_2017-01-31_14-55-46 photo_2017-01-31_14-55-43 photo_2017-01-31_14-55-38 photo_2017-01-31_14-55-29


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


logo-white-footer

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر بهرام منصوری می باشد