لطفا صبر کنید ...

لیزر QS یا Q-Swithched

2019-07-21 توسط admin0
حذف تاتو

لیزر  QS یا Q-Swithched

 

خالکوبی و ضایعات رنگدانه‌ای
لیزر QS با انرژی زیاد می تواند با موفقیت در روشن کردن یا از بین بردن انواع ضایعات رنگدانهای به کار رود. ضایعات رنگدانهای مختلفی مثل ککومک یا خالهای مادرزادیتوسط این لیزر به راحتی از بین میروند.مکانیسم اثر این لیزر به این صورت است که انرژی لیزر باعث تبدیل دانههای ملانین به ذرات کوچک میشود. نتایج درمان با لیزر QS بستگی به عمق و رنگ ضایعه دارد.لیزر QS میتوان بدون ایجاد آسیب به پوست اطراف خالکوبی را از بین ببرد.انتخاب نوع لیزر بستگی به رنگ، عمق و ماهیت شیمیایی جوهر خالکوبی دارد. در اغلب خالکوبیها جلسات متعدد درمانی لازم است. رنگ های زرد، نارنجی و سبز مقاومترین رنگها به لیزر هستند.

ضایعات عروقی
لیزر برای درمان انواع ضایعات عروقی مانند خال شرابی (ماه گرفتگی )، تلانژکتازی صورت(رگهای نازک پوستی) ، همانژیوم های نوزادی و قرمزی صورت و گردن به کار میرود.برای درمان اکثر ضایعات عروقی از لیزر PDL استفاده میشود. انتخاب این لیزر به دلیل اثر بخشی فوق العاده آن و عوارض بسیار کم لیزر PDL میباشد.اندازه بزرگ هر شلیک لیزر این امکان را ایجاد می کند که ضایعات بزرگ به سرعت درمان شوند. اثرات جانبی آن شامل کبودی بعد از عمل (پورپورا) است که ممکن است یک هفته طول بکشد. معمولاً ضایعات عروقی طی چند جلسه درمان از بین میروند.

درمان چروک،جای جوش و جوانسازی پوست
لیزر دی اکسید‌کربن و اربیم در کاهش و از بین بردن چروک صورت ، آکنه و اسکار زخم و جوانسازی پوست بسیار موثر هستند. لیزر دی اکسید‌کربن لیزر استاندارد جوانسازی صورت است بدین معنی که سایر لیزر‌ها با این لیزر مقایسه می شوند. عوارض جانبی این لیزرها عبارتند از قرمزی ، تورم و زخم که یک یا دو هفته طول میکشد.لیزر اربیم نتایج و عوارض جانبی مشابه با لیزر دی اکسید‌کربن دارد.با وجود زمان بهبودی طولانی در درمان با لیزر دی اکسید‌کربن و لیزر اربیم،در صورت استفاده درست،نتایج بسیار عالی از این لیزرها حاصل میشود.
اخیراً لیزرهای فرکشنال برای جوانسازی پوست به کار میرود.این لیزرها با تخریب بخشی از پوست باعث انتقال حرارت به کلاژن پوستی میشود که به تدریج باعث جوانسازی پوست میشود. جلسات متعدد درمانی برای مشاهده اثر لیزر لازم است.

کلویید یا گوشت اضافه
کلویید به ایجاد بافت اضافه هنگام ترمیم یک زخم گفته میشود.از بین بردن کلویید بادرمان‌های سنتی بسیار دشوار است ولی از بین بردن آن با لیزر دی اکسید‌کربن و اربیم به عنوان یک جایگزین برای جراحی موفقیت خوبی دارد.اخیراً لیزر PDL برای درمان کلویید استفاده شده است که باعث کاهش قرمزی و خارش و همچنین بهبود انعطاف پذیری کلویید میشود. ممکن است چند جلسه درمان با لیزر PDL برای درمان کامل کلویید لازم باشد.
پس به طور خلاصه میتوان گفت که لیزر علاوه بر کاربردهای زیبایی،در درمان بسیاری از بیماریهای پوستی به کار میرود. انتخاب صحیح لیزر متناسب با وضعیت بیماری، تنظیمات درست دستگاه لیزر و فاصله‌گذاری مناسب بین جلسات درمانی توسط پزشک باعث میشود که بیمار در کمترین زمان و با حداقل عوارض به نتیجه دلخواه دست پیدا کند.
روش پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر:

رفع  و پاک کردن تتو با لیزر یک روش درمانی ساده و مطمئن است که می‌تواند نتایج رضایت‌بخش برای بیمار به همراه داشته باشد. تکنولوژی پیشرفته لیزر می‌تواند با تولید پرتو لیزر و عبور دادن آن از لایه‌های پوست، جوهر استفاده شده در تاتو را به ذرات بسیار ریز تجزیه نماید. بدن انسان در ادامه این ذرات ریز را از طریق سیستم ایمنی از بین می‌برد. رفع و پاک کردن تاتو با استفاده از این روش تنها به چند جلسه درمانی نیاز دارد و لازم است بین این جلسات، فواصل مشخص وجود داشته باشد.

درصورتی‌که از تاتو و خالکوبی روی پوست خود پشیمان شده‌اید و به دنبال رفع آن هستید، می‌توانید از روش لیزر درمانی برای این کار استفاده نمایید. لیزر تاتو یک روش ایمن و مؤثر برای رفع تاتوها در اندازه و رنگ‌های مختلف است. در سروش  سلامتی  از لیزر تخصصی Q-Swithched،  ND:YAG برای پاک کردن و رفع تاتو به‌صورت ایمن، سریع و مؤثر استفاده می‌شود و به این ترتیب می‌توان رنگ تاتو را به‌طور دائمی محو کرد. دستگاه‌های لیزر در این مرکز به‌طور منظم سرویس می‌شوند تا به این ترتیب بتوان به بهترین نتایج برای هر بیمار دست پیدا کرد.

رفع تاتو با لیزر  QS در سروش سلامتی

در این جلسه لازم است سوابق پزشکی بیمار بررسی شود تا با توجه به این اطلاعات بهترین روش رفع تاتو تعیین شود. همچنین پزشکان سروش سلامتی در طول جلسه مشاوره جزئیات بیشتری درباره نحوه درمان و تعداد جلسات موردنیاز برای از بین بردن تاتو در اختیار بیمار قرار می‌دهند.

این روش درمانی نیاز به آمادگی خاص قبل از شروع درمان ندارد، هرچند لازم است پوست فرد برای مدت ۴ هفته قبل از شروع درمان در معرض اشعه UV (نور خورشید یا سولاریوم) قرار نگیرد.

چگونگی از بین بردن تاتو با لیزر  QS در سروش سلامتی

لیزر یک پرتوی نوری پر انرژی است که می‌تواند رنگ‌دانه‌های تاتو بدن را به ذرات ریز تجزیه کند. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن ذرات ریز ایجادشده را از بین می‌برد. پس از هر جلسه درمانی، مقداری از رنگ تاتو کم می‌شود و با تکرار این جلسات، تاتو کاملاً محو خواهد شد.

معمول‌ترین و پرکاربردترین روش از بین بردن تاتو، استفاده از لیزر است. دستگاه لیزر، پالس‌های نوری کوتاه با شدت بالا را تولید می‌کند که بدون ایجاد هیچ  آسیبی، از لایه‌ی خارجی پوست عبور کرده و سپس توسط جوهر تاتوی موجود در پوست جذب می‌شود. اشعه لیزر تنها در یک تریلیونوم ثانیه به پوست تابانده می‌شود و در آن نفوذ می‌کند. جذب انرژی لیزر باعث می‌شود که جوهر تاتوی موجود در پوست متلاشی و به چندین ذره‌ی بسیار ریز تقسیم شود. این ذرات بسیار ریز به‌تدریج توسط سیستم ایمنی بدن شما دفع می‌شوند. هر یک از رنگ‌های تاتو، طیف متفاوتی از نور لیزر را جذب می‌کنند. از بین بردن خالکوبی هایی با رنگ زرد، سبز و رنگ فلورسنت نسبت به تاتوهایی با رنگ سیاه و آبی، بسیار چالش برانگیزتر است. پاک کردن خالکوبی با لیزر روش بسیار ایمن و ساده‌ای است که نتایج مثبتی را به همراه دارد.

انجام لیزر رفع تاتو باعث ایجاد حسی شبیه سوزش در پوست می‌شود که متخصصان سروش سلامتی آن را به کمک کرم بی‌حس‌کننده تا حدود زیادی تسکین می‌دهند و برطرف می‌کنند. لیزر رفع تاتو همچنین ممکن است باعث شود که رنگ پوست در ناحیه‌ی لیزر شده، کمی ‌روشن یا تیره شود اما این حالت بعد از مدتی برطرف می‌شود و پوست به حالت عادی بازمی‌گردد.

خال‌ها را با استفاده از لیزر نیز می‌توان برداشت. اغلب از روش لیزری به عنوان جایگزین مؤثری برای روش بریدن، که ریسک بالاتر و دوره بهبود طولانی‌تری دارد، استفاده می‌شود. برداشتن خال با لیزر نسبت به سایر روش‌ها کم‌تهاجمی‌تر بوده و خطر ایجاد اسکار در آن کمتر است. در این روش، خال‌ها از طریق نابودی با پرتوهای لیزری (انرژی نوری) برداشته می‌شوند.

ضمن اینکه مراکز درمانی با خرید دستگاه لیزر پوست متنوع به‌ صورت سفارشی، بسته به محل و جنس و ظاهر پوست و مو آن ناحیه، لیزر مناسب را انتخاب می‌کنند که با پوست و موی آن ناحیه سازگار باشد و بتوان  به بهترین نتایج ممکن رسید.

تعداد جلسات موردنیاز

در اکثر موارد رفع و محو کردن جای تاتو به تکرار درمان نیاز دارد و این شرایط بسته به نوع و اندازه تاتو متغیر است.  نوع رنگ استفاده شده در جوهر تاتو یکی از عوامل دیگر تأثیرگذار در این رابطه است. زیرا تاتوهایی با رنگ آبی یا مشکی ساده‌تر از رنگ‌های قرمز، زرد و سبز پاک می‌شوند.

مراقبت‌های بعد از رفع تاتو

انجام مراقبت‌های ویژه بعد از جلسه‌ی لیزر رفع تاتو، به‌منظور جلوگیری از بروز عفونت، تغییر در بافت پوست و سایر عوارض جانبی لیزر، ضروری است.

لازم است به‌دقت از ناحیه لیزر شده‌ی پوست مراقبت کنید و آن را تمیز نگه دارید و روزی سه بار به آن پماد آنتی‌بیوتیک بزنید. پوست خشک شده یا تاول‌های ایجاد شده در محل درمان را دستکاری نکرده و خارش ندهید، زیرا انجام این کار می‌تواند خطر باقی ماندن جراحت بر روی پوست پس از درمان را افزایش دهد. از قرار دادن ناحیه مورد عمل در معرض نور آفتاب، اکیداً خودداری کنید، زیرا این کار باعث تأخیر در بهبودی محل عمل و افزایش احتمال ایجاد لکه‌های رنگی بر روی پوست می‌شود. اگر هم مجبور شدید مدت زمانی هرچند کوتاه به زیر آفتاب بروید، حتماً باید از کرم ضد آفتاب بر روی موضع موردنظر استفاده کنید. همچنین از دوش گرفتن با آب بسیار گرم خودداری کنید.

بهبودی

اکثر بیماران می‌توانند بلافاصله پس از پاک کردن خالکوبی به محل کار خود بازگردند، هرچند نواحی تحت درمان ناراحت و حساس شده و احتمالاً بر روی آن‌ها از یک پوشش مخصوص برای یک هفته استفاده می‌شود.

عوارض احتمالی رفع تاتو با لیزر  QS

هیچ‌یک از روش‌های درمانی خالی از خطر نیستند. به‌طورمعمول، لیزر درمانی با خطر بسیار کمی همراه است. در طول درمان، اکثر بیماران با ایجاد لکه‌های سفید کوچک بر روی پوست برای چند دقیقه پس از هر بار تاباندن لیزر به پوست مواجه می‌شوند که نیازی به نگرانی درباره آن‌ها نیست. درواقع این لکه‌ها فقط آب هستند که درنتیجه گرمای ناشی از جذب انرژی لیزر توسط رنگ‌دانه‌های تاتو ایجاد می‌گردند و پس از چند دقیقه از بین می‌روند. پس از درمان، بیمار ممکن است با کمی خون‌ریزی، قرمز شدن پوست، ورم و ترشحات پوستی به‌علاوه تاول‌های پوستی بر روی پوست ناحیه درمان شده مواجه شود. علاوه بر این پوست محل درمان ممکن است حساسیت زیادی به لمس داشته باشد. به‌هرحال این علائم نیز در طول چند روز از بین می‌روند. هنگامی‌که تاول، خشکی یا دلمه پوست از بین رفت، پوست محل تاتو برای چند هفته درخشان‌تر خواهد شد. به‌هرحال، مراقبت از پوست بلافاصله پس از درمان از اهمیت خاصی برخوردار است. توجه داشته باشید درصورتی‌که از پوست محل تاتو به درستی مراقبت نشود، همواره امکان ایجاد عفونت در آن وجود دارد.

هیچ یک از روش‌های درمانی خالی از خطر نیستند. به‌طورمعمول، لیزر درمانی درصورتی‌که تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، با خطر بسیار کمی همراه است. لیزر درمانی در سروش سلامتی زیر نظر پزشکان متعهد  و با تجربه با کمترین خطرات و عوارض ممکن همراه خواهد بود.

هزینه و قیمتهزینه درمان و رفع تاتو با لیزر بستگی خاص به اندازه تاتو و نوع جوهر استفاده شده دارد. همان‌طور که گفته شد این عوامل می‌توانند بر تعداد جلسات موردنیاز برای پاک کردن تاتو تأثیر داشته باشند و به‌این‌ترتیب هزینه درمان را تغییر دهند.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


logo-white-footer

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر بهرام منصوری می باشد