لطفا صبر کنید ...

توصیه های بعد کاشت مو

2019-07-21 توسط admin2

توصیه های بعد کاشت مو

کمپرس يخ برروی پانسمان موجود در منطقه کاشت در قسمت جلوی سر ساعتی يکبار هر نوبت بيست دقيقه بلافاصله پس از اتمام کاشت مو تا وقت خوابيدن در روز اول مفيد بوده و اکیداً توصيه می شود.

برای دو هفته محل برداشت مو در پشت سر را به طور مرتب در طول روز و شب، گرم و مرطوب نگه داريد. کمپرس با حوله گرم و خيس و يا اسفنج مرطوب و گرم برای اين منظور مفيد هستند.گرم و مرطوب نگه داشتن موضع برداشت مو کمک شايانی به بهبود سريعتر زخمها کرده و اسکار  (جوشگاه)  محل برداشت نيز کمتر مشخص خواهد شد.

بهتر است که پس از کاشت مو مابقی روز را در منزل استراحت کرده و در چند شب اول هنگام استراحت دو بالش نرم طوري زير سر قرار داده شود كه به حالت نيمه نشسته بخوابيد (زاویه۴۵ درجه ). براي يك هفته از انجام اعمالی که ممکن است باعث خونريزی در محل کاشت مو شوند اکيداً خودداری شود مثل کارهاي سنگين كه نياز به زور زدن و فشارآوردن زياد دارد، حركات سريع و سرفه هاي شديد و خم شدن زياد در حالت ايستاده مانند بستن بند کفش يا برداشتن اجسام از روی زمين.

 روز بعد از پيوند جهت برداشت پانسمان سر مراجعه شود، پس از شستشوی اوليه در کلينيک لازم است كه محل کاشت مو روزانه با شامپوي بچه به صورت ملايم و با فشار کم شسته شود. طريقه صحيح شستشوي سر آموزش داده خواهد شد. شستن مرتب سر به خصوص در منطقه کاشت از اهميت زيادی برخوردار است و برخلاف تصور بيماران اگر به درستی انجام شود نه تنها موجب بيرون آمدن موهای کاشته شده نخواهد شد بلکه باعث زدوده شدن لکه های خون، بتادين، دَلَمه و سايرآثار به جا مانده از جراحی نيز شده و خارش احتمالی پس ازکاشت مو را نيز تخفيف می دهد.  اگر بيمار سرش را خوب بشويد ۴- ۳ روز بعد از عمل منطقه کاشت مو کاملاً تميز بوده فقط کمی قرمز و ملتهب است ولی درصورت عدم شستشوی کافی منطقه کاشت مو پُر از پوسته، شوره و چربی است و لذا احتمال دارد که بعداً دچارجوشهای چرکی و کيست مويی شود که درمان آنها بسيار سخت است و احتمال آسيب رسيدن به موهای کاشته شده نيز می رود.

معمولاً ۲- ۱ هفته طول مي کشد تا قرمزی و التهاب سر به طور کامل برطرف گردد. برای پوشانيدن محل کاشت می توانيد از کلاه معمولی استفاده کنيد.کلاه بايستی لبه دار، از جنس پارچه ای قابل شستشو، نرم و تا حدامکان گشاد بوده بطوریکه باموهای کاشته شده تماس نداشته باشد.کلاه را بايستی  هرروز بشویید.

كَبَره(کِراست ) هايي كه در محل كاشت مو وجود دارند با شستشوي ملايم روزانه درعرض چند روز خود به خود افتاده و لذا از كندن ودستکاری آنها اكيداً خودداري شود. کلاه گيس در هفته اول ممنوع و درصورتیکه بيمار بخواهد در هفته دوم از آن استفاده نمايد بهتر است که از ۱۲ ساعت در روز بيشتر نباشد، از هفته سوم کلاه گيس آزاد است.

فعاليت بدنی شديد و ورزش تا يک هفته ممنوع و سپس ورزش سبک (به جزشنا)  با احتياط از نظر ضربه به سر آزاد است، پس از دو هفته همه نوع ورزش مجاز می باشد،قراردادن منطقه کاشت مو در معرض هوای آزاد و نور خورشيد بسيار مفيد است. بعد از کاشت موی طبيعی مرخصي از محل كار لازم نبوده، معمولاً مشکل خاصی پيش نيامده و فرد می تواند يک الی دو روز بعد به سرکارش بازگردد.

توصیه می شود بیماران حداقل تا سه هفته از استعمال سیگار خودداری کنند. سیگار باعث می شود خون یا اکسیژن لازم به پوست سر و به ریشه موها   نرسد.

نتیجه نهایی عمل پس از ۹ ماه تا ۱ سال مشخص می شود. البته گاهی رویش موهای جدید تا یک ونیم سال ادامه می یابد. در این موقع ضخامت، رنگ و سرعت رشد موها کاملا طبیعی است. موهای کاشته شده دائمی و قابل رشد هستند، به طور طبیعی روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ تار مو می ریزد، این مساله مربوط به چرخه رشد موها بوده و جایگزین می شود.

نکات بسیار مهم  :

۱)   همانطور که گفته شد موهاي كاشته شده در چند روز اول بعد از کاشت مو، شروع به رشدكرده و بلندتر ميشوند ولي معمولاً پس از ۳- ۲ هفته اين موها وارد حالت استراحت شده و به تدريج مي افتند. رشد مجددموهاي کاشته شده به تدريج و آهسته از سه ماه بعد شروع و رشد کامل موها حدود ۹- ۶ ماه به طول می انجامد.

موهاي جديد در ابتدا نازک و کمرنگ بوده و ممكن است با سرعتهاي متفاوت رشد كرده و نيز گاهي از نظررنگ، ضخامت و قوام در اوايل رشد با يكديگر فرق دارند ولي در اكثر موارد اين مسائل همگي رفع مي گردند.

۲)   در افرادي كه موهاي كم پشت و نازك دارند (و اكثريت بيماران كاشت مو را همين افراد تشكيل مي دهند) حدود يك ماه پس از پيوند ممكن است موهاي قبلي وی نيز در اثر استرس، داروهای تجويز شده و گاهی هم به دلايل نامعلوم وارد حالت استراحت شده و بريزند. اين ريزش مو طبيعی بوده و به دلايل نامعلوم در خانم ها بيشتر رخ مي دهد. اين وضعيت ممكن است ۶- ۴ ماه طول بكشد و در جريان آن ظاهراً محلي كه موها كاشته شده است به نظر كم پشت تر مي آيد. اين کم پشتي ناراحت کننده ولی موقتي بوده و با بيرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهاي كاشته شده, نماي محل كاشت مو به حالت عادي در مي آيد.

معمولاً برای تقويت موهای قبلی فرد از داروهای تقويت کننده مو مانند ماينوکسيديل، فيناسترايد و انواع مواد مغذی مو و ويتامي نها به مدت شش ماه الی دو سال استفاده می شود. به دليل اثر موقتی محلول ماينوکسيديل و قرص فيناسترايد در اکثريت موارد لازم است که مصرف اين داروها برای مدت های طولانی (گاهی همه عمر) ادامه پيدا کند. بيماران محترم بايستی توجه کنند که تقويت کردن موهای قبلی فرد در زيباتر نشان دادن نتيجه کاشت مو تأثير به سزايی داشته و هميشه توصيه به استفاده از آنها می شود. دليل اين امر آن است که موهای ظريف و نازک قبلی فرد ( که مابين موهای کاشته شده قرار دارند ) با اين داروها ضخيم تر و پررنگ تر شده و لذا نمای منطقه کاشت را بهتر می کنند.

۳)    پس ازاينكه موهاي كاشته شده رشد كردند، مي توان آنها را شست،كوتاه کرد، سشوار کشيد و شكل و فرم داد. به طورکلی ۱۲ – ۹ ماه پس از پيوند قسمت طاس کاملاً حالت و رشد طبيعی خود را به دست می آورد.

۴)   در هرجلسه کاشت موی طبيعی بسته به روش انجام شده FUT يا FIT  و سایر عوامل گفته شده ۶– ۳ هزار تارمو کاشته می شود.

۵)   موهايي كه در حال حاضر (قبل ازکاشت مو) در ناحيه كم مو وجود دارند، ممكن است به مرور زمان و در طي سالهاي آينده (به همان دليلي كه ازقبل موها دچار كم پشتي و ريزش شده بودند) ريخته و كمتر شوند، اين مطلب هيچگونه ارتباطي با پيوند مو در حال حاضر نداشته و در صورت بروز آن جهت پرپشت شدن مجدد موهاي سر نياز به کاشت موی مجدد خواهد بود.

۶)   بيمار بايستی هميشه احتمال نياز به جلسات بعدی کاشت مو را در نظر داشته باشد، فاکتورهای زيادی در اين احتمال دخالت دارند از قبيل: شدت و نوع ريزش موی شخص، سن بيمار، توقعات و انتظارات وی، وضعيت روحی و روانی فرد، مشخصات پوست و موی منطقه دهنده (بانک مو) و گيرنده (طاس) ، سابقه قبلی کاشت مو و متد اجرای آن و مدل موی بيمار.

به طورکلی افراد بزرگسال با طاسی نسبتاً وسيع نسبت به افراد جوان با ريزش موی خفيف کانديد مناسبتری برای کاشت مو در يک جلسه هستند. علت اين است که توقعات فرد بزرگسال منطقیتر بوده و با اندکی پوشش موها برروی سرش راضی خواهد شد، الگوی ريزش موی وی ثابت و پايدار است و لذا احتياج به برنامه ريزی درازمدت نداشته و با يک جلسه کاشت مو با هر روشی می توان احتياجات وی را برطرف نمود. از طرف ديگر در يک فرد جوان با ريزش موی فعال اين امکان هست که در آينده موهای موجود ريخته شده و لذا نياز به جلسات بعدی کاشت مو وجود داشته باشد. در اين موارد اصرار بيمار به کاشت موی متراکم در يک جلسه و در يک منطقه محدود کار درستی نبوده و به صلاح وی نيست زيرا اولاً با وسيع شدن مناطق طاس، ناحيه کاشته شده ( که دارای موهای متراکم است ) نمای بدی پيدا خواهد نمود و ثانياً به دليل مصرف شدن تعداد زيادی از موهای ناحيه دهنده در جلسه اول بانک موی فرد جوابگوی پوشش مناطق طاس جديد نبوده و اين مناطق تا حد زيادی بدون پوشش خواهند ماند.

بيماران جوان دارای شرايط فوق بايستی درک کنند که در جلسه اول کاشت مو بايد يک تراکم متوسط ايجاد کرد تا موهای ارزشمند ناحيه دهنده محفوظ بمانند و در ضمن وی در آينده نياز به دو يا چندجلسه ديگر پیوندمو خواهد داشت تا بتوان سير پيشرونده ريزش موها را به صورت متناسب جبران نمود.

در مواردی که موهای ناحيه دهنده نازک، کرکی، کم رنگ و به تعداد اندک می باشند و يا پوست اين منطقه از انعطاف پذيری کمی برخوردار است با يک جلسه نمی توان کاشت مو را تکميل نموده و لذا نياز به جلسات بعدی می باشد. از سوی ديگر اختلاف اندک رنگ پوست با رنگ مو، مجعدبودن مو، زبر و قطور بودن موها، رنگ موی طلايی، جوگندمی و خاکستری از عواملی هستندکه کمک می کنند تعداد جلسات مورد نياز برای پوشانيدن منطقه طاس کاهش پيدا کند.

اگر فرد موهای جلوی سرش را به يک سمت شانه می کند درجلسه اول کاشت مو می توان پوشش خوبی برای طاسی جلوی سر ايجاد کرد زيرا موهای کاشته شده روی هم را می پوشانند ولی منطقه طاس فرق سر خالی خواهد ماند و لذا نياز به جلسه دوم خواهد بود. از سوی ديگر در بيماری که موهايش را رو به بالا مدل می دهد با کاشت مو در جلوی سر در يک جلسه پوشش (تراکم) ظاهری موها در جلوی سر متوسط به نظر آمده ولی درعوض وی می تواند طاسی فرق سر را با بلندکردن موهای جلو و طرفين سر تا حدی پنهان کند و لذا نياز فوری به جلسات بعدی نخواهد داشت.

فاصله بين جلسات بستگی به شرايط روحی، بدنی و وضعيت مالی فرد داشته و از سوی ديگر شدت و وسعت طاسی وی، وضعيت پوست منطقه دهنده و گيرنده و روش مورد استفاده ( FUT يا FIT ) نيز در اين مسئله دخالت دارند. اين فاصله از ۳- ۲ روز تا ۱۲ – ۹ ماه و گاهی سالها متغير است.


2 دیدگاه

  • سپهر

    2020-07-11 در 04:08

    سلام. تو پرداخت هزینه شرایطی رو برایاقساط دارید؟

    پاسخ

    • admin

      2021-09-13 در 12:42

      سلام . با پزیرش تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.

      پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


logo-white-footer

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر بهرام منصوری می باشد