لطفا صبر کنید ...

بوتاکس خط بين دو ابرو

2019-07-21 توسط admin0
1751

بوتاکس خط بين دو ابرو

 

بوتاکس خط بين دو ابرو یک روش بسیار خوب دیگر که می‌توان برای برداشتن خطوط اخم بین دو ابرو و چین و چروک پیشانی استفاده کرد، تزریق بوتاکس است. طی چند سال اخیر، تزریق بوتاکس رایج‌ترین روش غیر جراحی مورد استفاده برای افرادی بوده است که می‌خواهند بدون انجام جراحی، یک عمل زیبایی انجام دهند. تزریق بوتاکس نسبتاً بدون درد است و انجام آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بیمار می‌تواند نتایج این عمل را بعد از ۳ تا ۷ روز مشاهده کند. بوتاکس دارویی است که باعث نرم شدن ماهیچه‌های اطراف خطوط اخم و جلوگیری از منقبض شدن این ماهیچه‌ها می‌شود. به این ترتیب، شکل ظاهری پیشانی بسیار بهتر می‌شود. در برخی از موارد، نتایج تزریق بوتاکس می‌تواند تا ۴ ماه ماندگاری داشته باشد.

بوتاکس خط بين دو ابرو و کاربرد بوتاکس برای رفع چین و چروک هادر ابتدا لازم است نکات اصلی مربوط به انواع چین و چروک­های پوستی را مطلع کرد. در پوست ۲ نوع چروک داریم:
دینامیک : یعنی با انقباض عضلات زیر پوست چروک ایجاد می­شود و با رفع انقباض عضلات چروک از بین می­رود.
استاتیک : در این حالت چروک­های موقت و دینامیک که قبلاً روی پوست ایجاد می­شد آنقدر عمیق شده که باعث نوعی شکستن و تاخوردگی پوست شده است و به­طور ثابت و پایدار روی پوست مانده است.

جهت تشخیص و افتراق این ۲ گروه از هم یک تست ساده داریم. دو طرف محل خط چروک را با ۲ انگشت از هم بکشید، اگر چروک کاملاً صاف شد و هیچ اثری روی پوست گذاشته نشد این جزء چروک­های نوع اول یا دینامیک است ولی اگر بعد از کشیده شدن پوست، اثر خطی چروک روی پیشانی قرار گرفت یعنی این چروک­ها جزء چروک­های استاتیک است و بوتاکس فقط روی چروک های دینامیک اثر دارد و روی چروک­های استاتیک اثر کامل ندارد بلکه تا حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد میزان چروک­ها را کمتر می­کند و مانع از عمی­تر شدن چروک­ ها میشود.

22

اثرات بوتاکس در چروک­ های صورت
به­ طور کاربردی و مشخص از بوتاکس برای عضلات قسمت فوقانی چهره یعنی از خط چشم­ها به بالا استفاده می­شود و درواقع بیش از ۹۰% از کاربرد بوتاکس در صورت مخصوص این نواحی است. سه ناحیه اصلی مورد استفاده در قسمت فوقانی صورت عبارت­اند از خط اخم- خطوط افقی پیشانی- و خطوط ریز دور چشم.
از نظر قدرت عضلانی به ترتیب عضلات ناحیه خط اخم از قدرت بالایی برخوردار هستند و سپس عضلات پیشانی و در مرحله آخرتر عضلات دور چشم.
به همین دلیل وقتی تزریق بوتاکس انجام می­شود عضلاتی که قدرت آن­ها کمتر است سریع­تر ریلاکس می­شوند یعنی در روز­های اول تزریق بوتاکس شاهد از بین رفتن چروک­های دور چشم می­شویم و سپس خطوط افقی پیشانی محو می­شود و در آخر یعنی حدود ۱۰ الی ۱۴ روز بعد خطوط عمیق ناحیه اخم از بین می­رود. به­همین خاطر گفته می­شود که جهت ترمیم مجدد بوتاکس ۲ هفته بعد ویزیت مجدد انجام گردد، که بیشترین اثرات ناشی از تزریق روی عضلات مشاهده گردد.

بوتاکس دور چشم
بوتاکس دور چشم که برخی آن را با عباراتی مانند بوتاکس زیر چشم یا بوتاکس چشم نیز می شناسند، یکی از موارد عمده کاربرد بوتاکس در رفع چین و چروک دور چشم است. برای دور چشم عضلات حلقوی خاصی داریم که با انقباض آن چشم­ها حالت بسته شده پیدا می­کنند، مثل حالتی که شما به­ یک منبع نورانی قوی نگاه می­کنند و به­ طور غیر ارادی عضلات این ناحیه منقبض شده باعث می­شود چروک دور چشم بیشتری ایجاد گردد. در واقع یک راه پیشگیری از بروز چروک­های دور چشم استفاده مداوم از عینک­های ضد آفتاب استانداردمی­باشد. برای چروک ­های قسمت خارجی دور چشم بوتاکس اثرات درمانی خوبی دارد. برای ناحیه زیر چشم هم می­توانیم از این ماده استفاده کنیم از تنظیمات میزان دوز تزریقی و نحوه تزریق و تعداد نقاط آن بسیار سخت و حرفه­ ای است و باید تحت­ نظر پزشک باتجربه انجام بشود که باعث شلی و افتادگی پلک نشود.
Slideb1
بوتاکس خط خنده و خط چانه
بوتاکس خط خنده و بوتاکس خط چانه : در نواحی خط خنده عضلات قوی داریم و به مرور زمان عمق چین این ناحیه زیادتر می شود. در این نواحی به دلایل مختلف دیگر مثل افزایش سن، تأثیر مداوم جاذبه زمین، استرس و شلی پوست و افتادگی عضلات زیر آن باعث ایجاد خطوط عمیق این نواحی روی صورت می گردد و همچنین در قسمت تحتانی فک پایین این افتادگی شدیدتر شده و حالت غبغپ پیدا می کند. اگر شما نیز به دنبال زیبایی هر چه بیشتر در هنگام لبخند زدن و خندین هستید و مایل به رفع اشکالات و زوایای پوستی حاصل از این موارد بروی چهره ی خود هستید بهتر است بدانید برای این موارد تزریق بوتاکس تا حدودی اثر دارد و بهتر است از روش های جوانسازی حرفه ای و انجام RF جوانساز، لیفت با نخ و تزریق ژل کمک بگیرید که اثرات درمانی بسیار عالی دارد.

201521513513761a

بوتاکس زیر بغل و کف دست و پا
یکی از کاربرد های بوتاکس کاهش تعریق نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل و کف دست ها و پاها است. در بعضی افراد خصوصاً دختران و پسران جوان به علل نامشخص دچار تعریق زیاد ناحیه زیر بغل و کف دست ها و پا ها هستند و پس از بررسی علل مختلف بدنی مثل کارکرد تیروئید و… می توان از تزریق بوتاکس برای رفع این مشکل استفاده کرد.
علت اصلی این تعریق شدید، ترشح بیش از حد استیل کولین از پایانه های عصبی است که به غدد عرق متصل هستند. در حالت نرمال تحریک و ترشح این اعصاب برای تحریک غدد عرق تنظیم شده و نرمال است ولی در این بیماران این تعادل و تنظیم به هم خورده و اعصاب این ناحیه بیش از حد تحریک شده و باعث ترشح بیش از حد غدد عرق می شوند، البته این مشکل به مرور و با افزایش سن برطرف می گردد ولی هنگام ترشح شدید عرق مخصوصاً در نواحی زیر بغل که ممکن است با اضافه شدن عفونت های میکروبی ترشحات عرق این افراد زرد و عفونی بشود و باعث استرس های روحی شدید، دوری از جمع و ایجاد افسردگی و کاهش اعتماد به نفس افراد بشود.

بوتاکس زیر بغل
در این حالت یکی از روش های درمانی موثر، بدون خطر، زود اثر و قابل تکرار تزریق بوتاکس در نواحی مربوطه است. البته برای تزریق بوتاکس زیر بغل از تکنیک ویژه و حرفه ای بتادین- نشاسته استفاده می شود که دقیقاً محل تزریق بوتاکس مشخص بشود حدوداً بالای ۹۵% اثرات درمانی عالی را شاهد هستیم و به علت برطرف شدن استرس افراد جهت حضور در اجتماع مسیر درمانی سیر بهتری را نشان می دهد.

 

تزریق بوتاکس و دوران حاملگی
باتوجه به این که سم بوتاکس در بدن افراد پخش میشود و به مرور اثرات آن از بین میرود احتمال انتقال به جنین از طریق خون وجود دارد. ولی هنوز هیچگونه اثرات جانبی منفی درمصرف تزریق بوتاکس و ایجاد عارضه در بدن گزارش نشده است ولی چون این اثرات ناشناخته است توصیه می­شود در ایام حاملگی از تزریق بوتاکس خوداری بشود.

توصیه های قبل و بعد از تزریق بوتاکس
قبل از تزریق بوتاکس حتماً تمام موارد خاص از نظر بیماری­های زمینه­ای و مسائل کاری که مهم هستند را به پزشک اطلاع بدهید، مخصوصاً بیماری­های مثل میاستنی گراو که دراین افراد تزریق بوتاکس ممنوع است. بعد ازتزریق بوتاکس حتماً ۴ ساعت اول روی نواحی مربوطه یخ گذاشته بشود. در نواحی صورت و پیشانی تا ۲۴ ساعت اول سر به سمت جلو خم نشود و بیشتر با عضلات اخم و پیشانی کارانجام بشود که بوتاکس بهتر جذب بشود. شب هنگام خوابیدن تعداد ۲ عدد بالشت در سمت راست و چپ سر قرار داده بشود که سر در حالت صاف ومستقیم قرار داشته باشد. از دوش گرفتن و حمام با آب گرم خوداری بشود.
از استخر و سونا و جکوزی که محیط­های گرم ایجاد می­کند دوری نمایند زیرا باعث م­یشود اثرات بوتاکس خیلی سریع از بین برود. درایام تابستان ازتعریق زیاد خوداری نمایند کلاه ­های سایه دار استفاده نمایند.

چرا بوتاکس بهترین راه است؟
تزریق بوتاکس روش سریع و موثری برای رفع چروک است زمان شروع اثر بوتاکس بین ۴تا۷  روز است. مدت تزریق آن بین ۱۰ تا۲۰ دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بعد از تزریق سریع به سر کار خود برگردید، حتی در اکثر مواقع هنگام خروج کمتر کسی متوجه تزریق‌ها خواهد شد.
اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد. اگر هر۳ ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود، به تدریج فواصل تزریق‌های بعدی بیشتر می‌شود، یعنی عملا با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانی‌تری حاصل می‌شود.

face-and-brow-lift-with-laser

اگر بوتاکس را فرد غیرمتخصص تزریق کند…
عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا به سبب اشتباهات در تزریق کردن ایجاد می‌شود. برای مثال اگر بوتاکس در نقاط صحیح تزریق نشود یا دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو بسیار رقیق شده باشد و پخش شود یا نقاطی که تزریق می‌شود فشار و ماساژ داده شود یا اگر از داروهای تقلبی و غیر استاندارد استفاده شود و تزریق به‌وسیله اشخاص غیر متخصص و در مکان‌های نامناسب مثل آرایشگاه‌ها صورت گیرد، احتمال ایجاد عارضه افزایش پیدا می‌کند و اگرنه بوتاکس به خودی خود کارایی بسیار خوبی دارد و عارضه چندانی ندارد. اگر هم عارضه‌ای داشته باشد برای مثال سبب سردرد گذرا و علائمی شبیه سرماخوردگی بعد از تزریق می‌شود یا یک مقدار افتادگی پلک می‌دهد که این عوارض گذراست و خطرناک نیست. البته یادتان نرود افتادگی پلک ممکن است به سبب عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق هم پیش بیاید.

توصیه های ضروری دکتر بهرام منصوری اصل  در صورتی که مایل به تزریق بوتاکس می باشید :

  • اکیدا توصیه می کنم از تزریق توسط  غیرمتخصص و خودسرانه پرهیز کنید .

تزریق بوتاکس  بدلیل حساسیت و ظرافت و دقت هر چه بیشتر توسط  خود آقای دکتر بهرام منصوری اصل تزریق می شود.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


logo-white-footer

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر بهرام منصوری می باشد